Česká technologická platforma pro potraviny


INFORMACE

Odvádět odvody i za dobu, kdy zaměstnanec bude doma, nedává smysl. Česká mutace kurzarbeitu by také primárně neměla podporovat přechod zaměstnance k jinému zaměstnavateli
18.09.2020

Hospodářská komora vládě: Kurzarbeit podnikatelé vítají, sporné body by ale měla vláda přehodnotit
18.09.2020

Africký mor prasat je již ve třech ze čtyř zemí sousedících s ČR
18.09.2020

Ocenění Regionální potravina si převzalo sedm producentů z Pardubického kraje
18.09.2020

Ctpp >


Zelená zelenina, bylinky, klíčky i pampelišky aneb Co vyzkoušet na jaře
Datum: 26.03.2020

25.03.2020 | Jarní očistou můžete skvěle nastartovat tělo pro lepší stravování. Jednoduše vyměňte nezdravé suroviny za zdravější a prospěšnější. Na jaře snižte zejména příjem tuků, začněte přidávat více syrové zeleniny a vyražte i na bylinky.

 

„V nadcházejících jarních dnech si dopřejte co nejvíce čerstvých syrových potravin, zelených divoce rostoucích bylin a potravin s vysokým nutričním složením bez zbytečných aditiv, konzervantů a dalších umělých látek,“ říká Barbora Hernychová. Sbírejte mladé lístky kopřiv, pampelišky, medvědí česnek, bršlici či popenec. Z divokých bylin připravíte skvělé pesto, divoký špenát či si je přimíchejte do zeleninového salátu a polévek.

Odlehčete svému zažívacímu systému

Do svého jídelníčku pravidelně zařazujte potraviny bez lepku – pohanku, jáhly, rýži, čirok či quinou. „Nejlépe v bio kvalitě,“ dodává Barbora Hernychová. Připravte si koktejl z vloček (ovesné, špaldové, pohankové, z jednozrnky apod.), ovoce a obilninového nápoje. Přidat můžete i nejrůznější semínka. Slunečnice, dýně, len, konopí a další jsou vynikajícím zdrojem živin. Obsahují cenné mastné kyseliny, minerální látky a vitaminy. Jako přílohu vyzkoušejte lehký kuskus, bulgur, polentu či si uvařte křupavou dvouzrnku. Jsou výborně stravitelné a chutnají i dětem.

Zpestřete si jídelníček

Jarní detoxikace je skvělou příležitostí k objevování nových surovin. Zkuste čirok, adzuki (fazole), červenou pšenici, pučálku nebo pražmo apod. Luštěniny jsou výborným zdrojem bílkovin a základem mnoha výtečných polévek a salátů. Připravte si zeleninový salát s cizrnou či fazolemi, jednoduchou čočkovou polévku nebo pomazánku. Mladé klíčky a výhonky jsou zdrojem živin. Klíčit můžete například mungo. Výhonky pak jednoduše přidejte k hotovému pokrmu či je chroupejte jen tak, jsou příjemně křupavé, šťavnaté a nasládlé. Výborně chutná naklíčený hrášek, cizrna, vojtěška či řeřicha. Nedílnou součástí detoxikace je dodržovat dostatečný pitný režim (voda, bylinné čaje) a pohyb na čerstvém vzduchu.