Česká technologická platforma pro potraviny


INFORMACE

Odvádět odvody i za dobu, kdy zaměstnanec bude doma, nedává smysl. Česká mutace kurzarbeitu by také primárně neměla podporovat přechod zaměstnance k jinému zaměstnavateli
18.09.2020

Hospodářská komora vládě: Kurzarbeit podnikatelé vítají, sporné body by ale měla vláda přehodnotit
18.09.2020

Africký mor prasat je již ve třech ze čtyř zemí sousedících s ČR
18.09.2020

Ocenění Regionální potravina si převzalo sedm producentů z Pardubického kraje
18.09.2020

Ctpp >


Nakupování se po 11 dnech vrací k normálu
Datum: 24.03.2020

Nakupování se po 11 dnech vrací k normálu

23.03.2020 | Češi se podle potravinářských řetězců přestali zásobovat. Jejich nákupní návyky se vracejí k běžnému režimu. Výjimkou jsou objednávky v online supermarketech, které stále evidují enormní poptávku. E-shopy se zákazníkům ale snaží vycházet vstříc a rozšiřují časy rozvozů nebo shání další skladovací prostory

 

V Globusu podle jednatele společnosti Bronislava Matyška lidé nyní dělají běžné nákupy odpovídající tomu, že děti jsou s rodiči doma. Kupují především čerstvé potraviny jako maso, ovoce, zeleninu a pečivo. Situace je podle Matyška klidná. Nákupy se vracejí do normálu i podle mluvčí řetězce Lidl Zuzany Holé.

"Zákazníci vidí, že je potravin dostatek, a nenakupují zbytečně do zásoby, v tomto směru se situace uklidnila a vrací se do původního stavu. Zároveň chodí nakupovat méně lidí, ale zase nakupují i pro své okolí," uvedl za společnost Tesco její mluvčí Václav Koukolíček. Také podle ředitele komunikace obchodů Albert Jiřího Marečka je doba panického nakupování pryč. "Nyní pozorujeme spíše odliv zákazníků, který by odpovídal tomu, že mají doma udělané zásoby. Dlouhodobě se tak objemy prodejů vyrovnají do normálního stavu," řekl.

Online má však stále plné ruce práce


Internetový obchod Rohlik.cz má ve srovnání s lednem nyní o 35 procent více objednávek, uvedla mluvčí e-shopu Zdeňka Svoboda Kuhnová. Rohlik.cz snížil ve čtvrtek počet druhů zboží na jednu objednávku, dočasně zrušil možnost doobjednávky a zpětný odběr vratných obalů a nákupních tašek, rozšířil také časy závozu. "Tato opatření nám umožnila obsloužit až o 1500 více zákazníků denně," dodala mluvčí.

Češi si v posledních týdnech podle mediálního zástupce online supermarketu Košík.cz Františka Brože vytvořili nové zákaznické návyky. "Platí, že zákazníci doslova 'loví' nově uvolněné termíny. Na druhou stranu jsme se s tím naučili momentálně fungovat, jak my, tak zákazníci víme, že je to nový standard pro dobu karantény," řekl. Pro zefektivnění služeb e-shop shání novou techniku do skladu i další skladovací prostory. "Očekáváme, že situace v tomto módu jen tak neskončí a role Košíku, respektive všech online prodejců potravin, bude i v následujících týdnech a měsících zásadní. Právě na to chceme být dobře připraveni," dodal Brož.