Česká technologická platforma pro potraviny


INFORMACE

Vědci objevili gen dlouhověkosti u rostlin
04.06.2020

Kurzy vaření pro alergiky od Společnosti pro výživu
04.06.2020

Invazní sršeň asijská se blíží k českým hranicím
04.06.2020

Vědci objevili gen dlouhověkosti u rostlin
04.06.2020

Ctpp >


Privátní značky vstávají z popela. Kvalita produktů šla prudce nahoru
Datum: 04.10.2019

25.09.2019 | Potravinářský řetězec Kaufland dnes uvedl na trh novou vlastní značku K-Jarmark. Zaměřuje se na české výrobky a dodavatele, jejichž provozovny sídlí na území České republiky.

 

Jako první bude v rámci ní prodávat mimo jiné mléčné produkty, pečivo, uzeniny a minerální vody. Do roka chce řetězec nabízet pod značkou více než 200 výrobků od lahůdek, masa po sladkosti. Vlastní značky nabízejí i další obchodní řetězce v ČR, jako třeba Penny Market, Billa či Lidl.

"V současnosti se prodává pod novou značkou 56 výrobků, do konce roku by jich mělo být zhruba osm desítek," řekla tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl. Červenomodrému logu značky dominují lipové listy a symbol K. Většina výrobků pod novou značkou splňuje podmínky České cechovní normy, dodala.

Ředitel pro programování a strategii Potravinářské komory ČR Miroslav Koberna k tomu  řekl, že komora v minulosti vůči takzvaným privátním značkám řetězců vystupovala kriticky. Spotřebitele firmy dříve neinformovaly, odkud výrobek pochází. "To se postupně mění. Speciálně tady, když obchodník používá cechovní normu, musí být výrobce uveden. O značku nežádá obchodník, žádá si o ni výrobce privátní značky. To se nám líbí," uvedl.

Privátky šly nahoru

Dodal, že privátní značka u velkých řetězců zároveň produktům otevírá dveře do zahraničí. "My bychom rádi, aby se v tom čeští výrobci více etablovali než v minulosti," řekl. Kaufland se při výběru dodavatele mimo jiné dívá na to, jaké má technologické postupy či jaké používá suroviny a receptury.

Kaufland prodává téměř 40 vlastních značek, které se na celkovém 57miliardovém obratu firmy v ČR podílejí zhruba 20 procenty. Jsou v něm produkty z celého sortimentu včetně bio a veganských výrobků. Dodavatelé se musejí pro privátní značky prokázat certifikací a projít auditem. Největší podíl z nich si podle manažerky Martiny Bočanové drží rozšířená značka K-Classic.

Řetězec Kaufland je jedničkou na českém trhu, ve finančním roce 2017/2018 zvýšil zisk před zdaněním o 56 procent na 3,08 miliardy korun a tržby stouply o procento na 57,6 miliardy korun. Na českém trhu působí 21 let a nyní zde má 133 prodejen, dvě logistická centra a jeden masozávod.