Česká technologická platforma pro potraviny


INFORMACE

Odvádět odvody i za dobu, kdy zaměstnanec bude doma, nedává smysl. Česká mutace kurzarbeitu by také primárně neměla podporovat přechod zaměstnance k jinému zaměstnavateli
18.09.2020

Hospodářská komora vládě: Kurzarbeit podnikatelé vítají, sporné body by ale měla vláda přehodnotit
18.09.2020

Africký mor prasat je již ve třech ze čtyř zemí sousedících s ČR
18.09.2020

Ocenění Regionální potravina si převzalo sedm producentů z Pardubického kraje
18.09.2020

Ctpp >


Třetinu českého trhu s chlebem tvoří speciality
Datum: 02.05.2018
ČTK

Český trh s chlebem se postupně mění. Až třetinu sortimentu tvoří speciální druhy odlišné tvarem, hmotností a netradičními surovinami. Zákazníci jsou také ochotnější dát za kvalitní pečivo víc peněz.

ČTK to řekl předseda Svazu pekařů Jaromír Dřízal. Z rozmanité nabídky lidé mohou vybírat na Dnech chleba, který bude 9. června v Pardubicích. Pekaři na akci také vyberou ty nejlepší.

"Specifických a měnících se potřeb českých zákazníků jsou si vědomy i velké obchodní řetězce. Nejenže přicházejí s výrobou vlastního pečiva, ale oceňované produkty zařazují do svého sortimentu," uvedl Dřízal.

Podle svazu roste poptávka po chlebu s vyšším podílem žitné mouky, více se prodávají vícezrnné a celozrnné chleby. Ve větších městech je kupují zákazníci, které zajímá zdravý životní styl. Vyhledávají také kvalitní kvasový chléb od regionálních a řemeslných pekáren.

"Po dlouhodobém poklesu, kdy se spotřeba chleba v Česku dotkla pomyslného dna 40 kilogramů za rok, nasvědčuje vše tomu, že nastává období renesance spotřeby kvasového chleba," řekl Dřízal.

Zákazníci rádi chodí do prodejen s regionálním zbožím a kupují lokální pekařské značky. Podle kvalifikovaného odhadu Svazu pekařů sdružujícího 2500 menších pekařství a podle údajů agentury GfK se ve specializovaných obchodech prodá 44 procent celkového objemu chleba a pečiva.

Nejoblíbenějším chlebem ale zůstává klasický pšenično-žitný chléb či jeho pomoučněná varianta Šumava. Lidé už nekupují celé bochníky, ale dělené části nebo chleby o menší hmotnosti od 500 do 800 gramů. U mladé generace zaznamenávají úspěch výrobky napodobující americký styl života, hamburgerové bulky, hotdog žemle či toastový chléb.

"Jistým trendem je poptávka po bezlepkovém sortimentu, jakkoli Češi nepodlehli mediální vlně kolem škodlivosti lepku na lidské zdraví," řekl Dřízal.