Česká technologická platforma pro potraviny


INFORMACE

O značku Regionální potravina přišel Kefír výrobce Jana Svatošová
25.10.2019

Setkání k projektu GoNano
22.10.2019

Tolerance rostlin vůči železu
18.10.2019

SVS podá trestní oznámení pro podezření na týrání zvířat na jatkách
18.10.2019

Ctpp >


Analýza: Ve slevách před Velikonocemi stojí vejce 2,84 Kč
Datum: 17.04.2017
ČTK

Analýza: Ve slevách před Velikonocemi stojí vejce 2,84 Kč

11. 4. 2017 | ČTK

Vejce ve slevových akcích obchodních řetězců před Velikonocemi stojí v průměru 2,84 koruny za kus. Vyplývá to z analýzy letáků od společnosti Česká distribuční. Je to nejvyšší cena ve slevě za posledních pět let.

Podle dřívějšího odhadu Českomoravské drůbežářské asociace by se v průměru mohla vejce prodávat až za 3,5 koruny za kus. Loni byla jejich cena zhruba o 50 haléřů nižší.

Nejvyšší cena vajec byla v ČR v roce 2012, kdy byl zakázán prodej z vajec z chovů, které měly příliš malé klece. Tehdy stálo jedno vejce až šest korun. Od té doby do loňska podle České distribuční cena klesala.

Společnost také vypočítala, za jak dlouho vydělá člověk s průměrnou mzdou na plato vajec. Letos je to v Česku 29 minut. "Pokud se podíváme do zahraničí, tak v Německu vydělávají letos na plato vajec 12 minut, zatímco na Slovensku je to téměř 40 minut. Srovnáme-li hodnotu s údaji z roku 1989, zjistíme, že dnes na 30 vajec vyděláme 3,8krát rychleji. V revolučním roce totiž vejce stálo 1,2 Kčs a na plato bylo potřeba pracovat 109 minut," uvedl Jaroslav Tík ze společnosti Česká distribuční. Češi v průměru sní 286 vajec na osobu a rok. Podle březnového průzkumu společnosti Ipsos pro řetězec Albert Češi nejčastěji zkonzumují čtyři až šest vajec týdně. Jedno procento respondentů uvedlo, že vejce nejí.

Podle údajů Potravinářské komory ČR se loni do republiky dovezlo 1,185 miliardy vajec. Proti roku 2014 jde o 75procentní zvýšení. Podle údajů Českého statistického úřadu se v ČR v březnu prodávaly vejce na pultech za 3,27 koruny.

Společnost Česká distribuční se zabývá mimo jiné distribucí letáků obchodních řetězců.