Česká technologická platforma pro potraviny


INFORMACE

Ingrovy dny 2021 - Konference o jakosti potravin a potravinových surovin
19.01.2021

Omluva panu Romanu Vaňkovi
21.12.2020

Program THÉTA: Oznámení termínu vyhlášení a předběžných parametrů 4. VS
05.11.2020

EnerDigit Call 2020: Informační webinář
05.11.2020


Ministr Jurečka na veletrhu v Jinju: Jižní Korea představuje perspektivní trh pro české zemědělce a potravináře
Datum: 06.11.2014
Hynek Jordán, ředitel Odboru komunikace MZe

Ministr zemědělství Marian Jurečka a jihokorejský ministr zemědělství, potravinářství a venkova Lee Dong-phil společně zahájili 5.11.2014 mezinárodní zemědělský a potravinářský veletrh Jinju International Agriculture and Food Expo 2014. Letošního ročníku se poprvé přímo účastní pět českých firem.

 „Jižní Koreu považuji za významného a perspektivního partnera pro  obchod se zemědělským a potravinářským zbožím. Návštěva zde v Jinju zapadá do koncepce mých zahraničních pracovních cest, které v posledních několika týdnech absolvuji. Našimi nejdůležitějšími obchodními partnery v sektoru jsou sice hlavně sousední země, ale i v souvislosti s aktuální situací dopadů ruských sankcí, musíme hledat exportní příležitosti pro naše producenty především na trzích mimo Evropu. Také proto v současnosti intenzívně připravujeme novou strategii proexportní politiky a do vybraných zemí budeme vysílat zemědělské diplomaty,“ řekl ministr zemědělství Marian Jurečka.

 

České firmy v předchozích letech v Jižní Koreji představovaly své výrobky především formou vzorkové prezentace na stánku českého zastupitelského úřadu. Letos se v této zemi naši podnikatelé přímo účastní již druhého veletrhu. Poprvé to bylo v květnu na mezinárodním potravinářském veletrhu Seoul Food Expo 2014 a podruhé je to aktuálně v Jinju. Svou exportní produkci zde představují malé a střední pivovary, pěstitelé chmele a potravinářské společnosti nabízející zdravou výživu.

 

Veletrh Jinju International Agriculture and Food Expo se koná každoročně od roku 2011. V loňském roce ho navštívilo přes 180 tisíc návštěvníků, zúčastnilo se ho více než 300 firem z 36 zemí světa, zejména Číny, Tchaj-wanu, Japonska a Austrálie, ale i z Evropy, Afriky a Latinské Ameriky.