Česká technologická platforma pro potraviny


INFORMACE

Setkání k projektu GoNano
22.10.2019

Tolerance rostlin vůči železu
09.10.2019

Již 5. ročník akce pro děti „Za tajemstvím potravin aneb Víš, co jíš?“ se koná 18. a 19. října 2019
09.10.2019

Dětská výživa a obezita v teorii a praxi 2019
09.10.2019

Ctpp >

Spotřebitel a testování potravin


Začaly „České Vánoce“. Soutěž s Ministerstvem zemědělství a s kvalitními potravinami
Datum: 01.11.2014
Hynek Jordán, ředitel Odboru komunikace MZe

Od 27. 10. se lidé mohou zapojit do spotřebitelské soutěže „České Vánoce“, kterou připravilo Ministerstvo zemědělství. Hlavní výhrou je osobní automobil Škoda Rapid Spaceback, ale celkem se bude soutěžit o 50 tisíc různých cen. Smyslem soutěže a informační kampaně je podpora prodeje kvalitních potravin a tedy i zemědělců a potravinářů.

Od 27. 10. začíná soutěž Ministerstva zemědělství „České Vánoce“. Do 4. ledna příštího roku mohou lidé sbírat loga Regionální potravina, Klasa, Chráněné zeměpisné označení, Chráněné označení původu, Zaručená tradiční specialita, Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou, Bio „zebra“ a EU „Bio list“. 

„Hlavní cenou je osobní automobil, ale máme připravené i další výhry. Například ledničku nebo mrazák plný potravin a sadu spotřebičů pro zdravé vaření. Celkem můžou lidé soutěžit o padesát tisíc cen. Chceme tak podpořit výrobce a zemědělce, jejichž produkce je kvalitní,“ řekl ministr zemědělství Marian Jurečka.

Náklady na spotřebitelskou soutěž dosáhnou přibližně 16 milionů korun. Na její mediální zajištění potom přibližně 14 milionů korun. Dalších 30 milionů investuje Ministerstvo zemědělství prostřednictvím Státního zemědělského intervenčního fondu do kampaně na podporu značky Regionální potravina. Obě části kampaně se budou prolínat a doplňovat.

Plné znění pravidel a herní karta jsou k dispozici na www.vanocni-soutez.cz.

S cílenou podporou zemědělců a to hlavně malých a středních farem počítá Ministerstvo zemědělství i v příštím roce. Ve všech krajích ČR například uspořádá projekt „Poznej svého farmáře“, který pomáhá malým producentům získat přímé kontakty na spotřebitele, a lépe tak dostat produkci farem do povědomí veřejnosti.

„Projekt Poznej svého farmáře,  jsme už letos uspořádali na pěti farmách. Lidé je mohli navštívit, seznámit se s prací zemědělců a ochutnat tradiční výpěstky a potraviny. Už teď se můžou farmáři hlásit do příštího ročníku akce, kterou jsme pro velký zájem rozšířili. V rámci projektu se uskuteční v každém kraji, tedy na třinácti místech, půldenní setkání se zábavným programem, ochutnávkami a farmářským trhem pro veřejnost,“ řekl Marian Jurečka.