Česká technologická platforma pro potraviny


INFORMACE

Nové potravinářské předpisy EU – říjen 2019
05.12.2019

O značku Regionální potravina přišel Horecký jablečný zákusek
05.12.2019

Nařízení ÚKZÚZ - bakterie Ralstonia solanacearum v závlahové vodě, vydáno 27. 11. 2019
05.12.2019

Hlášení v systému RASFF: 47. týden 2019
05.12.2019

Ctpp >


Nastartujte výhry s Klasáčkem! Fond má novou soutěž o tři automobily
Datum: 27.11.2019

25.11.2019 | Státní zemědělský intervenční fond spustil již šestý ročník velké spotřebitelské soutěže o atraktivní ceny. Hlavní výhrou jsou tři automobily značky Škoda Scala Ambition, ale ani ostatní soutěžící z řad nakupujících nepřijdou zkrátka.

 

Připraveno je dalších 50 tisíc cen pro nejrychlejší účastníky a každý týden se losují týdenní výhry. Cílem je nejen podpořit osvětu a konzumaci kvalitních potravin, ale zejména seznámit spotřebitele s odpovědí na otázku „co je tou kvalitou, která se mi vyplatí a jak ji jednoduše poznám“ a motivovat je k nákupu a spotřebě prověřených kvalitních potravin.

Třináct soutěžních týdnů poběží od 4. listopadu 2019 do 2. února 2020. Podmínka účasti je jednoduchá. Stačí vyplnit a zaslat hrací kartu se 40 logy kvalitních potravin, které reprezentují následující značky: Klasa, Regionální potravina, BIO „zebra“ (produkt ekologického zemědělství), BIO „list“ (evropské logo pro ekologickou produkci), Chráněné označení (ZTS, CHZO, CHOP), Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou ČR, Česká potravina nebo Česká cechovní norma. Více informací k soutěži a herní karty najdou zájemci na www.akademiekvality.cz.

Pořádání již tradiční spotřebitelské soutěže zaměřené na vystřihování log značek kvality z obalů potravin je osvědčenou motivací spotřebitelů k nákupu. Akce má navíc  okamžitý a jasně měřitelný dopad. Kromě klasického vystřihování log a jejich následného nalepování na karty totiž neexistuje jiný způsob, který by jasně prokázal nákup daného výrobku oceněného některou ze značek kvality.

Naše cílová skupina (primárně ženy hospodyně 25-50 let) a příznivci potravin s logy kvality, kteří se soutěže pravidelně účastní, jsou na tento „tvořivý“ styl soutěže zvyklí, vyhovuje jim a přináší i zábavu, což  opakovaně potvrzují v dotazech na sociálních sítích a především v anketě, která je soutěžícím po skončení akce zasílána. Z respondentů, kteří se ankety v předchozím ročníku zúčastnili, kladně odpovědělo 73 %.

Přestože by se mohlo zdát, že vystřihování a lepení log už není v dnešní době populární, opak je pravdou. Díky vhodné komunikaci soutěže a atraktivním výhrám se nám podařilo přilákat v minulém roce rekordní množství soutěžících. V průběhu 13 týdnů zaslali celkem 225 579 platných herních karet, což je o 63 % více než v roce 2017. Týdně jsme obdrželi v průměru 17 352 karet a plánovanou účast jsme překonali o 40 %! Díky soutěži se prokazatelně koupilo více než 6 700 000 potravin s některým z uvedených log kvality v celkové odhadované hodnotě minimálně 175 205 000 Kč.

Výsledky kampaně výrazně podpořily povědomí o kvalitních potravinách a zvýšily jejich preference mezi cílovou skupinou. V této souvislosti měla soutěž jednoznačně pozitivní vliv na nákupní rozhodování spotřebitelů a splnila tak základní cíl - měnit spotřebitelské rozhodování z CENY ve prospěch KVALITY.