Česká technologická platforma pro potraviny


INFORMACE

Vladimír Dlouhý: Podmínky pro podnikání se zhoršily kvůli odborářům, kterým vláda vyhoví ve všem, o co si řeknou. Doplácí na to zaměstnavatelé i jejich zaměstnanci
23.05.2019

Povinnosti podnikatelů vůči státu ode dneška spravuje Právní elektronický systém
23.05.2019

Projekt SVS pro předškoláky bude pokračovat i v roce 2019
23.05.2019

Dietární zdroje vitaminu D v české populaci (4-90 let)
23.05.2019

Ctpp >


Víno nebo pivo? Novinka z Velkých Pavlovic je kombinací obojího!
Datum: 25.04.2019
CZ Test - Svět potravin

Specialitu se sníženým obsahem alkoholu, která kombinuje víno a chmel, dnes v Brně představili zástupci vinařství Vinium Velké Pavlovice. Sycený nápoj s názvem Nachmelené má být alternativou k lehčím alkoholickým nápojům, jako jsou cidery nebo nápoje na bázi piva s ovocnou příchutí.

 

"Počáteční nápad vzešel od majitele naší firmy, Miroslava Kurky. Právě jeho napadlo zkombinovat víno s chmelem a sladem. V této fázi pak nápad převzal náš provozně výrobní ředitel," uvedla obchodní ředitelka Vinia Ladislava Antálková.

Vývoj konečné receptury trval dva roky. Ve Viniu testovali různé odrůdy vína, několik druhů sladu i 14 různých druhů chmele. "Nakonec se jako nejvhodnější ukázala kombinace Chardonnay s chmelem české odrůdy Sládek," uvedl provozně technický ředitel Václav Osička.

Nápoj si měl zachovat chuťové vlastnosti vína a zároveň mít medovou dochuť sladu a nahořklé tóny chmele. Právě chmelení vína bylo technologickým rébusem, který museli při vývoji vyřešit.

"Víno není možné vařit tak jako pivo, protože by tím přišlo o hlavní chuťové parametry. Nakonec jsme koupili stroj na studené chmelení piva. Nachmelené prochází také filtrací, původně jsme zvažovali, že bude zakalené, ale nakonec jsme došli k názoru, že by to zákazník asi neocenil," dodal Osička.

Nachmelené, které ve Viniu stáčejí do lahví o objemu 0,33 litru, už prošlo i prvním testováním u konzumentů. I když výrobce předpokládal, že zaujme spíš ženy, zabodoval podle Antálkové u obou pohlaví.

Vinium už prodalo prvních 5000 třetinkových lahví do vinoték, zároveň se s koncem dubna začne Nachmelené prodávat i v řetězcích Billa a Penny Market, s dalšími řetězci Vinium vyjednává. Pro tyto účely má výrobce připravených 130.000 lahví. Jedna lahev Nachmeleného podle obchodní ředitelky vyjde koncového zákazníka na 40 korun, v akci bude stát 30 korun.