Česká technologická platforma pro potraviny


INFORMACE

Opravdu potřebují veřejné subjekty a neziskovky únikovou cestu z GDPR? Podnikatelé přitom budou pokutováni bez pardonu. Podle Hospodářské komory je to nehoráznost
19.04.2018

Tuzemák o své „rumové aroma“ v následujících pěti letech nepřijde. Evropská komise přijala argumenty České republiky pro prodloužení výjimky
19.04.2018

Informace k tzv. "základním látkám" v ochraně rostlin
19.04.2018

Protilátky proti viru Aujeszkyho choroby má v ČR asi pětina prasat divokých
19.04.2018

Ctpp >


PK ČR chce konstruktivně spolupracovat na zvýšení podílu českých potravin v řetězcích
Datum: 13.04.2018
PK ČR
Vydáno: 12.4.2018
Autor: PK ČR

 

Tisková zpráva PK ČR ze dne 12. 4. 2018.

 

Potravinářská komora ČR chce intenzivně spolupracovat s ministerstvem zemědělství, zemědělci i obchodními řetězci na zvýšení podílu českých potravin na pultech řetězců i na dalším rozvoji systémů kvality, jako je například Česká cechovní norma.

„Jsem přesvědčen, že se všechny tři články řetězce, tedy zemědělci, zpracovatelé i obchodní řetězce pod supervizí ministerstva zemědělství jsou schopny se domluvit na korektní všestranně výhodné spolupráci,“ uvedl prezident Potravinářské komory ČR Miroslav Toman. Podle jeho slov ale tato spolupráce musí být založena na faktech, nikoliv na spekulacích a účelově prezentovaných číslech.

Jako PK ČR rozhodně odmítáme tvrzení, že obchodní přirážky u másla jsou 7 %, jestliže samotné údaje o cenách z ČSÚ jasně dokladují, že u másla byla v lednu 2018 obchodní přirážka na úrovni 23,1 % a v únoru na úrovni 25,5 %.

„Jsem přesvědčen, že pro dosažení rozumné dohody všech zúčastněných je nezbytně nutné změnit definici České potraviny, tak aby lépe reagovala na současnou situaci v komoditách, a návazně na to upravit i žádoucí podíl českých potravin na pultech řetězců, který by měl dosahovat alespoň 70 %. Nezbytně nutné je také snížení podílu prodejů zboží v akci, který v ČR dosahuje mnohdy až 60 % podle typu výrobku. Tato situace je dlouhodobě neudržitelná, jak pro výrobce, kteří neví, za kolik budou prodávat, tak pro spotřebitele, kteří přestávají mít povědomí o reálné ceně potravin. Navíc se potvrzuje stanovisko  PK ČR, že v akcích je mnohdy prodáváno zboží s výrazně nižší kvalitou, viz polské konzervy s průkazně nižším podílem,“ upozornil prezident Miroslav Toman. „A v neposlední řadě je nutné zamezit prodejům za podnákupní ceny, kdy stát nejen přichází o DPH, ale i spotřebitelé díky těmto slevám jsou mnohdy nuceni další položky nákupního seznamu kupovat s mnohem vyšší přirážkou, než kdyby akce a prodeje za podnákupní ceny skončily,“ dodává Miroslav Toman

 

Více informací:

Ing. Dana Večeřová, ředitelka marketingu a komunikace
tel.: 296 411 184, 602 704 859
e- mail: vecerova@foodnet.cz
Adresa: Počernická 96/272, Praha 10 – Malešice, 108 03

PK - 12042018 -PK ČR chce konstruktivně spolupracovat.pdf [337.06 KB]

 

Zdroj: PK ČR