Česká technologická platforma pro potraviny


INFORMACE

European Dry Food, Snack and Confectionery EPPS in Berlin, 25. - 27. 3. 2018
19.01.2018

European Food Supplements Conference - extended early bird, 8. - 9. 3. 2018
19.01.2018

Enhancing Consumer Protection in the EU: Preserving Consumers’ Rights in the Digital Society, 6. 3. 2018
19.01.2018

Pozvánky na semináře: "Financial Man. of Horizon 2020 Projects. Theoretical and Practical Approach"
19.01.2018

Ctpp >


Ahold testuje obchod budoucnosti. Zboží z regálu strčíte rovnou do tašky
Datum: 08.01.2018
iDnes.cz

5. 1. 2018 | iDnes.cz

Nizozemská společnost Ahold testuje obchod budoucnosti bez pokladních zón. Zboží si zákazník dá rovnou do tašky poté, co si je vybere a zaúčtuje pomocí zákaznické karty, která je propojena s elektronickou cenovkou. O rozšíření novinky se rozhodne po vyhodnocení půlročního pilotního provozu.

Ahold není první, ani poslední, kdo testuje inovace v maloobchodě, které v blízkých letech promění tradiční nakupování. Mezi regály některých supermarketů po světě (včetně Česka) například projíždějí roboti, kteří kontrolují, zda je v regálech dost zboží. 

V USA začínají nápady z futuristických filmových vizí do reality přenášet dva největší konkurenti - Wall-Mart s Amazonem. Druhý obchod už dobyl svět online nákupů a teď se rozpíná na poli kamenných obchodů. V Seattlu testuje koncept svého obchodu budoucnosti Amazon Go, kde rovněž nebude zapotřebí pokladen a pokladních. Návštěvníci si zboží z regálu prostě vezmou, strčí do tašky a odejdou.

O něco méně sofistikovaný model, než je obchod Amazonu, který využívá technologie jako samořiditelná auta, umělou inteligenci či rozpoznávání tváří, zvolil nizozemský Ahold. Společnost, která provozuje v Česku přes 300 supermarketů a hypermarketů Albert, právě ověřuje funkčnost nového modelu nakupování „Tap to Go“ v nizozemské síti supermarketů Albert Heijn.

„V Nizozemsku testujeme, kam by se do budoucna mohlo vyvíjet nakupování potravin v kamenných obchodech. Moderní technologie se rychle vyvíjejí, stejně jako potřeby našich zákazníků, kterým chceme vycházet vstříc,“ říká Jan-Willem Dockheer, ředitel formátu Albert Heijn to go.

Zákazník se díky tomu vyhne pokladnám, protože si zboží vkládá rovnou do tašek. Potřebuje k tomu zákaznickou kartu, která je propojena s jeho bankovním účtem. Ta komunikuje s elektronickými cenovkami umístěnými u zboží v regálech. Kartu k cenovce přiloží a zboží pak umístí do vlastní tašky či kabelky. Ukončení nákupu potvrdí v mobilní aplikaci pro dokončení platby. Ta automaticky proběhne do deseti minut.

„Po šesti měsících testovacího provozu dojde k vyhodnocení, které rozhodne o dalším rozšíření nové technologie. Ke snazšímu užívání a rychlejšímu rozšíření nové technologie by mělo přispět plné nahrazení zákaznické karty aplikací v chytrém telefonu,“ uvedla mluvčí tuzemského Aholdu Barbora Vanko.

video v angličtině