Česká technologická platforma pro potraviny


INFORMACE

Akademické týdny – GMO a víra
16.10.2018

Přívod vitaminu D z diety v ČR je nízký - měla by se začít diskutovat intervence
16.10.2018

Ministr Toman v Lucemburku: Některé návrhy nové SZP jsou příliš složité, musíme se zaměřit na přínosy zemědělství pro společnost
16.10.2018

Sklizeň obilí klesne o 7,9 procenta, potraviny zdraží
16.10.2018

Ctpp >


Jak smažit zdravěji
Datum: 03.01.2018
Forum zdravé výživy
Vydáno: 28.12.2017
Autor: Fórum zdravé výživy

 

Informace Fóra zdravé výživy ke smažení a správnému výběru tuků.

 

Milujeme smažená jídla. Štědrovečerní obalovaný řízek nebo kapr jsou pouze jedním z příkladů. Jenže smažení není zrovna ideální pro naše zdraví. Existuje však cesta, jak si dopřát své oblíbené pochoutky a zároveň co nejvíc snížit negativní vlivy na náš organismus.

V čem vlastně spočívá to negativní působení? Například v tom, že smažení zvýší kalorickou hodnotu připravovaného jídla. Klidně ji i zdvojnásobí. Některé tuky obsahují navíc hodně nasycených mastných kyselin. Jejich přemíra škodí kardiovaskulárnímu systému.

Určité tuky obsahují i dost cholesterolu. Ten je nejrizikovější, když ho zoxidují vysoké teploty, které bývají u smažení časté. Někdy tuky obsahují i transmastné kyseliny. Ty jsou pro naše cévy ještě horší než nasycené mastné kyseliny.

Pokračování článku najdete na www.novinky.cz


Zdroj: Fórum zdravé výživy