Česká technologická platforma pro potraviny


INFORMACE

Odvádět odvody i za dobu, kdy zaměstnanec bude doma, nedává smysl. Česká mutace kurzarbeitu by také primárně neměla podporovat přechod zaměstnance k jinému zaměstnavateli
18.09.2020

Hospodářská komora vládě: Kurzarbeit podnikatelé vítají, sporné body by ale měla vláda přehodnotit
18.09.2020

Africký mor prasat je již ve třech ze čtyř zemí sousedících s ČR
18.09.2020

Ocenění Regionální potravina si převzalo sedm producentů z Pardubického kraje
18.09.2020

Ctpp >


Ve Francii a ve světě začaly tradiční oslavy nového beaujolais
Datum: 21.11.2017
ČTK

Ve Francii a v dalších zemích začaly světově proslulé slavnosti vína, při nichž se otevírají láhve nového beaujolais.

Letošní ročník tradičního mladého červeného vína z oblasti Beaujolais u Lyonu podle agentury AP chutná po lesních jahodách, malinách a černém rybízu. Oslavy se každoročně konají třetí listopadový čtvrtek.

Nové beaujolais je lehké víno, které sice není příliš kvalitní, přesto se dobře pije. Je mladé, chudé na třísloviny a podle většiny odborníků se nehodí k dlouhému skladování. Akce se těší široké popularitě především díky obrovské marketingové kampani. Letošní oslavy se konají i přesto, že objem vína je nižší než obvykle, vinnou révu totiž silně poškodil mráz, krupobití a sucho.

Slavnosti se tradičně konají od středeční půlnoci do čtvrteční půlnoci a zálibu v nich kromě Francie našlo například Japonsko, Spojené státy, Čína, Belgie nebo Brazílie. Japonsko je přitom po Francii největším odběratelem tohoto mladého vína: ročně si objedná přibližně šest milionů lahví.

Nové beaujolais zažilo největší popularitu v 80. letech, jeho prodej však v posledních 15 letech klesá, upozornila agentura AFP. V roce 2016 se prodalo 25,2 milionu lahví mladého vína, což je o 500.000 kusů méně než v roce předešlém.